Monday, December 20, 2010

COKLET CUPCAKES (X BAPE JADI)

Aku ni penggemar cakes & pastry. aku rse standed la kan pompuan cute cam aku suke mkn cake tp.....ni la kelemahan yg harus aku akui. walaupon aku ni kire terel la bab masak-memasak, bakar-membakar tp ini lah diye.....inilah kelemahan aku...AKU X PANDAI BUAT KEK....wuuuhuuuuhuu...sedey tol.....aku ni kire menkayekan tokey kek je slame ni. aku ingat 1st time aku wat kek, aku beli tepung kek brand Pillsbury (betol ke ejaan dye?) x maen la jename yg tempatan tu kununnyer...aku rase ni le tepung kek yg paling mahal kat giant tu (ni time aku praktikal dgn rege sebegitu aku rase mahal ler, so dpt je duit elaun yg 1st trus aku beli tepung kek ni).
Dgn prsaan & prasanan yg berkobar2 aku pon mule le membancuh kek ni ikot arahan kat kotak. senang je cume tambah 2 biji telo ngan air (aku x ingat da sukatan air tuh). dan aku pukul, punyer pukul le batter tu & bile aku puas ati aku pon stat le bakar. aku punyer skema ikot sebiji2 arahan kat kotak tu without missing anything.
aku tunggu kat oven mcm seorg suami tgh tunggu isteri dye nak bersalin.....prasaan xcited, cuak, gelabah sume bercampor.......hehehe......(tensen je hubby aku kalo bace...) dan bile tibe mase je oven berbunyi "TING" menandakan kek aku siap dibakar aku segere ingat kate2 cef2 kt tv tu. dye kate cucuk kek dgn garfu nk tgk kek msk ke tidak. aku pon cucuk dgn garfu then aku nampak ade skit batter melekat kat garfu tu..aku tambah g mase bakar, dan lagi , dan lagi samapi aku x ingat bape kali aku tambah mase membakar & bukak tutup. bukak tutup oven tu.

dan hasilnyer...........kek aku aku rase cam biskut yg kalo baling kat anjing, dgn segere anjing tu akan meniupkan napas yg terakhir. sekian......

ni ade la cupcakes yg aku wat ahad aritu..... nak bg resepi tgu la bile aku da dpt buat kek dgn jayanyer....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...